رفع مشکل اتصال به ریموت دسکتاپ در چند روز گذشته

با سلام و احترام

طی چند روز گذشته مشکل ارتباط ریموت دسکتاپ بیشتر در دیتاسنتر هتزنر دیده شده است که راهکار موقت آن تغییر پورت است که در ذیل به آن اشاره خواهیم کرد .


معمولا به جهت بالا بردن ضریب امنیتی در سرور های ویندوز ، مدیر سرور اقدام به تغییر پورت ریموت دسکتاپ از حالت پیشفرض (پورت 3389) می نماید که هم از نظر امنیتی مناسب است و هم به رفع مشکل ریموت فعلی منجر خواهد شد .

به جهت تغییر پورت می بایست ابتدا پورت (پورت انتخابی میبایست بین 1025 و 65535 باشد) را در فایروال فعال کنید و سپس در منو استارت به قسمت run رفته و در آنجا تایپ نمایید: regedit

سپس مسیر زیر را دنبال کنید :

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

کلیک راست کرده و به منو edit بروید و Decimal را انتخاب نمایید و در فیلد پورت مورد نطر را بنویسید و ذخیره کنید.

سپس سیستم عامل خود را ری استارت نمایید و بعد از راه اندازی مجدد ، به شکل زیر وارد سرور شوید:

192.168.1.5:6666 که در اینجا 192.168.1.5 آی پی سرور و 6666 پورت ریموت میباشد.

توجه کنید چنانچه ابتدا پورت مورد نظر را در فایروال خود تعریف نکنید ، پس از انجام راحل فوق امکان دسترسی به سرور از طریق ریموت دسکتاپ نخواهید داشت.

اگر نمیدانید چطور پورت در فایروال باز بکنید در اینترنت جست و جو بکنید یا به صورت موقت فایروال سرور را خاموش نمایید تا دسترسی به سرور از دست نرود .

البته نگران نباشید در قسمت سرویس های من وارد سرویس مذکور بشوید و با زدن گزینه کنسول حتی اگر دسترسی به سرور نداشته باشید بدون اینترنت میتوانید تنظیمات را باز بینی و رفع بکنید .

تیم پشتیبانی آنلاین سرور